Åh förlåt

Förlåt så jättejätte mycket för att jag inte har bloggat, men jag har haft massa med skolan nu, igår hade jag prov.
Och nja, det gick väl sådär. Så har pluggat på det i helgen, så jag har inte kunnat blogga någonting, vill verkligen klara proven nu, så måste vara en plugghäst, så jag klarar dom.
Och sedan så i måndags, så va jag i stallet tills klockan 9 och sedan somnade jag i bilen, haha.
Så mamma väckte mig, och jag fick gå upp och lägga mig i min säng direkt, så kunde inte blogga då heller, tusan också.
Men jag var riktigt trött, efter både helgen och skolan, ja jag kan iallafall berätta vad jag gjorde i stallet igår.
Moffe han hade vila igår, eftersom ridhusen va upptagna tills åtta, och då kundejag inte rida, för då hade han redan börjat äta ju, och då är det inte bra att rida precis efter. Men jag tror han tyckte det va lite skönt också, hehe.
Idag ska jag rida ett litet pass, träna lite på traven och galoppen, och så.
Sedan imorgon blir det dressyr för Linn, vår första dressyr tillsammans, då jag inte haft honom så länge. Men det kommer säkert gå toppen bra!
Det är lite ovant, för att han är lite öm på hovarna, för han har inga skor och va inte van vid underlaget, så han liksom travgalopperar fram, låter kanske lite kul, men vi ska sätta på honom skor på torsdag. Så det kommer nog gå bättre på fredag då jag ska rida. Men jag har faktiskt vant mig vid det bara sen i lördags att vänja vid mig "galopptraven", bara till att hänga med typ. Aja, blev ett litet inlägg nu innan skolan iallafall, så ni vet att jag inte har dött, har bara inte haft tid. Men jag ska göra upp en liten planering, så jag hinner blogga mycket nu.
Ni får ha det så bra, så hörs vi antingen ikväll, för  jag hinner tyvärr inte blogga mer idag, förutom ikväll, ska åka upp till stallet direkt efter skolan, men jag slänger in ett inlägg ikväll, vid cirka nio.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0