Gästblogg Mimi

Hej alla bloggläsare. Jag heter Mimi och är Emmies bästis.

Jag började med hästar när jag va 3 år jag gick på en ridskola
i ryd som inte finns kvar. Jag älskade att rida lilla lotta en skäck
shettlands ponny. Hon var alltid lagom pigg och kelen i boxen.
sen när jag blev 11 så tyckte mina föräldrar att det började bli
förlångt att åka. Så jag började på olofströmsriklubb. Jag gick
i samma grupp som Emmie. Vi hade alltid lika roligt i stallet
Vi åkte dit på helgerna och tog hand om hästarna och rycktade och
mockade och sopade. Sen delade vår ridlärare på oss.
Så vi tappade kontakten lite. Men Emmie bodde väldigt nära min farmor
så vi varje gång jag var där så va jag alltid med emmie. Men sen dog min farmor
och sen i 7an så började vi  samma klass.

Nej nu ska jag sluta snacka om oss.

Jag har ju ridit nu i 12år och förra våren 2010 så började jag ta hand om en arab.
Som heter Monark. Första gången jag hoppade upp på han så stegrade han sig flera gånger.
Jag red han hela våren och sommaren. Jag hade ett jävla helvete. I början bockade
och sparkade och stegrade han hela tiden. Men jag gav inte upp jag envisades med han och tillslut
så gick han som en klocka. Han var världens bästa häst i slutet sen ibörjan tänkte jag hela tiden på att jag
Så jag lät honom vila, men sen blev han pansionerad.

Och i nu läget så ska jag kanske börja rida min morbrors ny köpa häst, en fjording, as söt!
Det var allt för mig då, denna gången.
Kommer troligtvis blogga igen!
Ha de bra
Kramar
/ Mimi



Monark <33
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0