Gästbloggning från lilla mej bara :)

Sedär ja , nu sitter jag bakom skärmen för att skriva i en blogg, nog aldrig hänt i mitt 24åriga liv, hihi:)
Min lillasyster , Ronya. ( som jag gärna vill att hon ska stava sitt namn ) är sjukt flitig med sin häst,
skolan & sin blogg.. Är imponerad av min lilla skitunge , :)
Nu ska hon snart ta hem sin häst till vårt fina stall som pappa byggt till henne & mamma,
kan vara skönare för henne kan jag tycka.
Slippa vara beroende av att någon måste kunna köra upp henne till stallet ,
eller att hon måste åka raka vägen upp efter skolan, då är man ju skit trött & vill bara hem & äta & sova lite , :) Ville iaf jag, haha!
Nu kan hon gå ut när hon vill & pyssla om sin ponny & ut i skogen på våra fina ridvägar,
eller ta en tur ute i paddocken. Bara att välja & vraka för plutten.
Hon ska dessutom bli ägare till en 5 årig liten shettisplutt, lilla Maja.
Så nu blir de extra jobb, men mysigt med en liten shettisplutt i stallet,
kanske jag vågar mej ut med Ronja i skogen, hahaha!
På måndag är det alla <3 - dag, & jag & Ronya ska gå på bio & vräka i oss något gott, för att fira det, :)
Då ska man vara med dom man tkr om mest, & jag tkr om mitt lilla hjärta mest,
hon är så lik mej på många sätt,
så kan inget annat att sitta & skratta åt henne ibland när hon blir galen på något, hett temperament,
precis som mej, hihi:)
Dom åker upp till Göteborg horseshow också om några veckor, två är de nog , :P .. Hon lär gilla det som tusan , jag kan tyvärr inte följa med upp då, det kom jobb & lite semesterfirande ivägen,
men som tur är så är det ju varje år, så 2012 följer jag med upp,
med bebis dock.. men h¤n får Ronya passa, ;)
Hon ska bli moster förresten, vilken grej va , :) Kommer gå jättebra,
bara hon inte lär bebisen massa skit, hihi:)
Ronya är ju en busunge, så jag vet väl vad jag & Björn har att vänta oss, <3
Nej nu ska jag fortsätta titta på filmen , förresten ridskoleserien där Ronya medverkar i, ska jag följa från första parkett.. :) Heja fram superryttaren, hon är sååååå grym på att hoppa. Är fruktansvärt imponerad.<3
Nu kommer en bild på mej & mammas fina kille, stor som ett hus, men snäll som en bebis. Han & mamma har en lustig relation, haha.. Prince som hästen heter är som hennes lilla hundvalp, heeelt galet :)
Men så är de nog när hästen får mycket kärlek & blir då så tillgiven. Härligt att se iaf:)
Ha en fortsatt trevlig fredag, för de ska jag & Ronya ha.
Caaaaioooooooo ... <3
Update: Bilden tog för lång tid att ladda upp.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0