Mofaza, min ponny

Mofaza är en korsning mellan new forest och welsh, men han ser inte ut som en welsh, mest new forest.
Han är en 18-årig gammal kille, en maxad D-ponny 147,5 cm hög.
Han är en tävlingsponny och har gått höga klasser.
Han ser inte så gammal ut som han är, en liten charm gosse är han.
Vi letade lite efter en ponny vi kunde ha på foder efter jag fått lämna tillbaka min andra foderhäst Shakira,
som vägrade gå ut i skogen och kunde bara stanna och stegra på tävlingsbanan och annat.
Och det va ju inte kul, så hon lämnade jag tillbaka men träffar än idag,
vi såg Mofaza på hästnet och vi klickade in direkt,
vi såg bilden och läste texten och blev intresserade,
vi åkte och tittade på honom en vecka efter vi såg annonsen.
Vi körde och tittade på honom, och jag provred honom, vilket var en underbar känsla.
Han va helt underbar. I sina unga dar har han gått höga klasser,
i hoppning och delvis dressyr ocksåå, tävlat ponnygalopp,
och varit på utställning för trick. Men det va inte det jag fäste mig för,
det va hans béetende, hans sätt att vara på, han va så mysig.
Han har också haft det jobbigt i sina dar, jag kan ta den berättelsen.
Han hittades i ett garage, och blev illa behandlar av två män,
så han tål inte mans röster. Han blev slagen med spö, och dom skrek åt honom,
därför får man inte använda spö, eller skrika i hans närhet.
Sedan va det två tjejer, som såg honom i ett garage, helt förstörd,
hans hovar var fel trampade, och hållde på att dra sig upp långt i benet,
kan se han framför mig. Han va inte den ponnyn han är nu,
där hos dom tjejerna, blev han bra behandlad,
men sedan såldes han vidare till denna tjejen vi köpte honom av,
hon har haft honom i åtta år.
Och han har inte haft någon sjukdom eller någonting under dom åren,
vilket känns bra.
Jag har haft Mozafa i en månad på fredag, vilket vi ska fira.
Det kommer bli flera måndader,år!
Han har en bra teknik i hoppning och lika så i dressyr, han kan massa olika trick,
och man kan göra vad man vill med ponnyn, han är helt oslagbar.
Detta kan jag också ta, han är så söt, för han har en jätte liten pannlugg,
menar vekligen jätte liten då.
Han är så söt Mofaza, jag flyttade hem honom i lördags för att se om han ' trivdes ',
eller vad man ska säga, hemma i vårt stall.
Och det gjorde han, vi tog upp han idag till Olofström igen.
Eftersom han ändå ska hem till oss på riktigt eller vad man ska säga, snart ändå.
Så får han vara där uppe tills dess nu!
Hoppas ni fått lite fakta om honom, och fått reda på vad ni vill veta.
Något mer ni vill fråga så är det bara till att skriva i en kommentar, eller når ni mig på
[email protected]!
Min charmgosse, du är oslagbar!
Kommentarer
Postat av: sandra

hej fin blogg du har :)<3



är allt bra med dej ?:)

hare bra

kram

2011-02-15 @ 18:58:08
URL: http://toehorses.blogg.se/
Postat av: Svar till Sandra:

Hej Sandra,

tack så jätte mycket!



Jadå allt är jätte bra,

ha det bra du också!

Kram.

2011-02-15 @ 19:01:11
URL: http://ponnysnobbarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0