Nästan frisk.

Hej, jag har varit hemma från skolan och därefter sjuk sen i måndags kväll.
Så jag har inte kunnat sitta så mycket vid datorn som ni kanske märkt,
och då har jag inte kunnat blogga heller, har inte haft ork bara legat i sängen.
Men nu kommer lite information från igår, igår på hoppträningen,
gick det bra, vi hade massa övningar som handlade om balansen.
Det gick bra för mig och moffe, fast ha var jätte het, men det gick galant.
Jag kände mig lite osäker i början, för han ville inte fatta höger galopp,
och trodde att något var fel, men nej det va bara han som var envis.
Men sen gick det bättre och bättre, för varje gång vi höjde hindrerna,
desto högre det blev, desto lugnare blev han som sagt.
Så det gick bra i slutet, han blev jätte varm efter ett hårt pass.
Men idag, så red jag han också, och det gick suveränt.
Han gick jätte fint i galoppen och i traven i vänster varv,
men sen i höger, så kutar han bara.
Men det är något som han har svårt för att samla ihop sig.
Så det är en lärosak, va ändå jätte nöjd över honom.
Så han blev varm då också, och gjorde ett bra jobb lilla gubben.
Så imorgon ska han få vila, vilket han behöver.
Nu är jag lite bättre iallafall, fast halsen är lite skrasslig fortfarande,
men ska till skolan imorgon, och då efter skolan ska jag ut och göra vid i stallet.
Har längtat efter att bli frisk faktiskt, så jag kan gå ut och röja där ute.
Har tagit hem rätt mycket grejer nu från stallet i Olofström.
Eftersom jag ska flytta hem honom och prick två veckor.
Men jag har lämnat kvar rätt mycket ändå, har rätt mycket saker där uppe.
Så imorgon ska jag damma av där ute, är det enda som är kvar,
har sopat och allting sånt är klart, så det är dammingen som är kvar nu.
Längtar som bara den.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0