Stalldrögsperyd.

Idag har jag städat i vårt stall här hemma, vilket gått jätte bra och kom faktiskt framåt också.
Jag satt upp hyllor, sopade, jag la in spån i boxarna,
la in lite grejer som jag tagit hem, jag fick en underbar känsla, när jag var där ute och städade.
Jag kände mig fri igen, precis som innan, kände på mig, att detta kommer bli bra, riktigt bra.
Jag ska ta ansvar själv, för mina hästar, göra allting själv, fodra mocka och så.
Något som mamma hon alltid fått göra innan, vilket jag har varit jätte lat med.
Men det har faktiskt ändrats nu när vi flyttade upp hästarna till Olofström.
Men här hemma, kan jag ta in Maja och Moffe när jag vill, och pyssla om dom varje dag,
istället för att köra massa, fram och tillbaka bara för att titta till min häst.
Men iallafall, efter jag städat, så körde jag och mamma vi upp till stallet, vid 12,
och då red vi till 1, jag red barbacka idag, vilket var jätte roligt.
Första gången barbacka på Moffe, kändes bra.
Vi jobbade mest i trav, och övergångar från skritt till galopp och så.
Han gick ner på tygel idag, utan att jag rörde händerna, duktig pålle.
Efter vi ridit, och kom in till stallet, ryktade jag av Moffe,
och sedan gjorde jag vid maten och mockade.
Sen körde jag och mamma hem eftersom vi red så tidigt, så ville vi ha en fri kväll.
Men klockan fem, så fick jag ett ryck och började ställa in lite grejer till i stallet.
Så nu är det fint, väntar bara på att hästarna ska vara där inne nu.
Sen kom Becca, med pizza så jag,pappa,mamma och hon vi åt.
Mums, världens goaste gyrosrulle, hehe.
Nu sitter vi här och tittar på film, vilket är mysigt.
Och nu ska jag kika lite till på filmen, så jag inte missar för mycket.
Uppdatering kommer snarast!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0