FAKTA.

Nu är nästan allt klart, header'n är inne och bloggen är super än så länge.
Det är mer som ska fixas.
Men sådana ronja/emmie skyltar som man skriver efter inlägg,
kommer också fixas snart, förmodligen imorgon.
Nu ska jag berätta om min dag,
jag vaknade klockan 1, utav att det va ljust ute.
Så jag tänkte, åh mamma har glömt att väcka mig.
För vi skulle egentligen till stallet klockan 1.
Men sen blev det ändrat, så vi körde upp där vid fyra istället.
För att mamma skulle hinna vila och så,
plus att Shakira skulle få äta upp sin mat innan jag red.
Så vid fyra körde vi upp, och vi va där uppe halv ungefär.
Så jag ryktade henne, och tog på tränset bara lite snabbt,
och sedan for vi iväg, jag skulle rida barbacka en runda.
Och det gick super duper bra, först red vi in i ridhuset,
och travade och så, och sedan gick vi ut i snön och gick upp i skogen,
och tog en skrittrunda tillsammans.
Som sagt, så tävlade jag igår, och Shakira har fått stått i 2 dagar,
för att hon hade blivit sparkad, och hade ont i benet.
Och sedan på framhoppningen , så märkte jag då vilket humör hon va på.
Alltså, kan man kalla det överskotts engergi.
Men på banan gick det bra, förutom att hon stegrade 3-4 gånger i rad.
Men det gick bra annars, vi fick fyra fel för att vi kom på hindret direkt,
efter hon hade slutat stegra då.
Och då stannade hon ju såklart.
Men det kunde man ju lista ut.
Men jag ska rida henne varje dag nu,
så överskotts engergin, är över tills på söndag.
Då jag ska tävla igen, i olofströms ridklubb.
Där min ponny står uppstallad, i den delen där det är privat.
Alltså är det MIN ponny, och ingen annans.
Jag ska då tävla LD, på söndag.
Och vi får hoppas det går bra.
Vi har faktiskt ett eget stall, hemma också.
Men min mamma, hon går på hästarutbildning i olofström,
och därför blir det bättre att ha hästarna där, nu när hon jobbar.
Men sedan när hon har gått klart den kursen så ska vi flytta hem hästarna,
eller kanske innan, men när snön är borta.
Så har vi planerat att flytta hem dom.
Min ponny, om ni vill veta lite om henne.
Hon är ett sto, väldigt bitchig, och är het som tusan.. pigg då alltså.
Hon är 9 år, hon fyller år 1/1-2011,
alltså va det inte så länge sedan.
Hon är okänd, men hon är en korsning mellan arab och något till.
Som märks på henne.
Alla kallar mig western tjejen, bland annat på tävligarna,
för att min ponny är en bushäst.
Och kan göra vad som helst på en tävling, men jag sitter kvar.
Då alla säger att jag har bra balans, något jag håller med om. :)
Min mamma, har också en häst, en frieser.
Vid namn, Rylonkus ( Prince, som vi kallar honom )
Han är en helt underbar häst.
Stor som attan.
Men nog tjajat med det,
för nu var det mig det handlar om.
Jag, jag är då 13 år.
Fyller år den 25 december, juldagen.
Vilket är väldigt sent på året.
Jag började rida när jag va redan 3 år.
Vilket är sjukt tycker jag, jag hade min första shetlands ponny,
när jag var 4 år.
Den hette Pelle.
Jag minns det som det va igår.
Jag rider då fortfarande, och har lärt mig massa saker,
utav min mamma, och också utav dom lektionerna jag har gått på ridskolan.
Hoppning, dressyr och annat.
Jag är då en ponny galen tjej, och tar väl hand om mina ponnysar.
Jag funderar också på att göra en hästbilddagbok, för er som använder bilddagboken.
Och där kommer ni också få se massa bilder på min ponny,
och kanske några bilder på Prince, vilket är sällan det kommer komma.
Här på bloggen kommer jag skriva om min vardag, i stallet,
och saker om mina och Shakiras utvecklingar, och våra äventyr.
Och lägger upp massa bilder på min ponny, när vi är ute på äventyr.
Och när jag rider såklart, och sedan kommer det också komma önskemål på bilder,
som ni kommer få skriva i en kommentar, vad NI vill se för bilder.
Och där efter, ska vi försöka fixa det.
Nu orkar jag inte skriva mera.
Ni får ha det bra!
/ Ronja.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0