Fiona smet!

Ja jag hade för mig att mamma jobbade delad dag, men nahe.
Telefornen ringde, det var mamma som ringde, så säger hon.
- Vad gör du?
- Lagar mat till oss, vadåda? Undrade jag.
-  Men emmie, jag slutar inte förens fyra...

Gaaah vilken klant tant jag är! Hon sa iallafall till mig att hon jobbade
delad dag igår, haha. Iallafall så hade jag bestämt att vara i stallet
innan halv två. Men vafan, då stod jag o brände sönder en gryta
och försökte stuva makaroner. Suck.
Skulle fota angelica, och hinna klappa om Felix och sedan vid tre skulle
jag följt med Ronja och kollat på en häst hon skulle provrida.

Jag fick ringa min käre morbror jojje, som körde upp mig dit i tid.
Sedan när jag väl var där vid halv tre, så satt vi o snackade
riktigt länge i bilen om allt onödigt.
Felix stod i hagen och såg söt ut, såg även att en till liten häst
flyttat in i den hagen. Om jag ska vara ärlig älskar jag den hagen för att den är så långt
ifrån vägen.
Iallafall så fotade jag Angelica lite i lilla ridhuset och sedan lite ute, men jag har för jävligt
jobbigt med ISO inställningarna att jag inte orkar angarera mig i dem längre.

Sedan när vi skulle fotat lite ute så kommer plötsligt massa stalltjejer och folk.
Lisa o Angelica ställde sig och glodde åt höger.
- En häst har smitit! Sa Angelica.
Fan va läskigt. Angelica red ner mot stallet. Men jag gick till alla stalltjejerna och hästen.
Det såg verkligen ut som felix på långt håll med!
Usch, gissa om jag fick leta kalla kårar där!

Tur väl var de stora Fiona som lyckats hoppa över staketet, hur vet jag inte annars.
Vi ska iallafall vara glada att hon inte sprang ner mot vägen.

Sedan iallafall, så hjälpte jag Angelica lite med lisa och sedan hämtade jag Felix ifrån
hagen. Han måste verkligen varit hungrig, han sprang hela vägen in till stallet.

Felix var så kelen och gó idag! Blev så glad över att han var så glad att se mig och pussades
hela tiden. Han stod och tiggde i stallgången, (ni ser på bilden). Därför är det INTE bra att lära
hästen spansk skritt, haha! Jävla problem med de, speciellt när man krattsar hovarna.
Inte kul!
När mamma kom och hämtade mig ledde jag ut Felix så han fick hälsa på henne, men mamma vevade
bara ner rutan så tråkig som hon är, så felix stack in hela mulen i bilen o pussade henne xD.


Lisa och Angelica såg Fiona.


Felix sötade sig i stallgången xD


TiggarN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0